GRATIS VERZENDING VANAF €50
VOOR 22U BESTELD, MORGEN IN HUIS
GRATIS RETOURNEREN

Winkelwagen

Totaal € 0,00
Bekijk winkelwagen
Betalen

Our boldly feminine story

Fabienne Chapot is de founder en CEO van modelabel Fabienne Chapot. Het brand maakt indruk sinds in 2016 de eerste ready-to-wear collectie werd gelanceerd en is één van Amsterdam’s meest besproken nieuwe labels. Het merk staat voor ‘Boldly Feminine’ en de kenmerkende stijl is uitgesproken maar tegelijkertijd vrouwelijk met een mix van kleuren, prints en fantasierijke details.

Het verhaal van Fabienne Chapot begint in een klein stadje vlakbij Den Haag waar ze in 1981 wordt geboren in een gezin van entrepeneurs - van wie ze een scherp gevoel voor commercie en ondernemen erft. Ze verhuist naar Amsterdam om Communicatie Wetenschappen te studeren en begint haar carrière bij een reclamebureau. Echter merkt ze al snel dat ze niet was gemaakt voor een ‘normale’ kantoorbaan.

Chapot besluit om in het diepe te springen en met het idee om haar eigen onderneming te starten vertrekt ze naar Bali voor een inspiratiereis. Dat lukt… Bali’s visuele stijl, kleuren en patronen laten een blijvende indruk achter, net als het handwerk en ambacht van de lokale bevolking. Chapot zag bij terugkeer in Nederland een gat in de markt - kleur. Op dat moment was de retail omgeving en de producten die werden aangeboden voornamelijk minimalistisch van stijl en donker van toon.

Haar gevoel over het gat in de markt was juist en in 2006 belde de Bijenkorf, Nederlands voornaamste warenhuis, met een grote order voor haar tassen en portemonnees. Het succes werd een feit. Een behoorlijke prestatie gezien het feit Fabienne nog maar vijfentwintig was en haar keuzes volledig baseerde op haar intuïtie.

De jaren daarop waren een wervelwind van opschalen en de groei van het bedrijf zodat het aanbod kon voldoen aan de vraag, terwijl de originele stijl en waarden intact bleven.

In 2016 nam Chapot een andere dappere en behoorlijk radicale stap. Ze geeft haar bedrijf een volledige rebranding en gaat door onder haar eigen naam: Fabienne Chapot. Ze neemt het kleurrijke DNA van FAB. mee, maar de stijl wordt volwassener, wijzer en meer sophisticated. Het nieuwe label voegt een ready-to-wear lijn toe die wordt afgemaakt met schoenen en accessoires.

Het openen van een boetiek in Amsterdam en de spectaculaire modeshows hebben het ontluikende merk meer dan relevant gemaakt. Het weet vrouwen aan zich te binden, die vallen voor het uitgesproken gebruik van kleur en print en de ‘Boldly Feminine’ attitude. Chapot schrijft haar succes in ondernemen toe aan een sterk geloof in teamspirit, loyaliteit en nauw samenwerken met medewerkers, leveranciers en partners.

Het opnieuw uitvinden van het merk, zo compleet en op zo een briljante wijze, heeft Chapot gerealiseerd door een kleine groep creatieve mensen samen te voegen die niet bang zijn voor verandering.